Adele 19

Posted On mars 16, 2008

Arkiverad under Uncategorized

Comments Dropped 2 responses

Lugn söndagseftermiddag. Syster S lagar en kyckling-grönsaks-omelett för att mätta våra hungriga magar. Under tiden lyssnar vi på min (Syster M) födelsedagsskiva. Det var visserligen två månader sedan jag fyllde år och fick en skiva av min pappa, men den släpptes visst inte ut förrän nu. Min grymma musiktokiga pappa, han hade kollat in Adele 19 och beställt den åt mig. Nu sitter vi här och njuter av den i skymningen.

Skivan transporterades hit av våra senaste gäster som åkte hem idag. Båda är Syster M:s barndomsvänner och helt okända för Syster S. Nu på morgonen överraskade en av dem oss med att ha diskat innan vi systrar gick upp! Pluspoäng! Systrarna startade dagen med frukost och två Gilmore Girls-avsnitt på raken i sängen. Snart blir det ett avsnitt till, efter att den GRYMT goda omeletten är uppslukad. Syster S kommer bli en fantastisk mormor/farmor!

Barndomsvännerna fick Syster M att åka skidor i alla kryphål hon kunde hitta under dagarna hon jobbade och de var på besök. Under lgårdagens lunchrast fick de till flera grymma åk! Under en timmes lunch hann hon slänga i sig en Syster S-paj och slänga sig ut för backarna. Solen sken och backarna var fina.

Igår var det den stora badhusfesten, men den beskrivs nog bäst i ord av Syster S. Därför överlämnar det glatt till henne.

Ha det fint alla ni läsare där ute! 

2 Responses to “Adele 19”

  1. Pappa Jonas

    Hej!
    Kul att ni gillar Adele!
    Snart är det påsk och jag undrar om det märks på gula färger i snön etc. Eller hur märks det annars!?

  2. morbacka

    Det märks på att pistörerna åker runt med fjädrar i sina hjälmar! En fantastisk syn! Pistörerna är backens poliser, de har rätt att klippa liftkort!

Lämna en kommentar